Dieta na przyrost masy mięśniowej

Doświadczeni kulturyści zwracają uwagę, że przy celu jakim jest przyrost masy mięśniowej niezwykle istotna jest nie tylko sama dieta na przyrost masy mięśniowej, ale także czas spożywania posiłków.

Śniadanie powinno się zjeść około 0,5 godziny po przebudzeniu i musi zawierać ok 20 gram białka i sporą dawkę węglowodanów. Ilość tych składników w śniadaniu jest zależna od masy ciała. Przy śniadaniu należy rozpocząć codzienne uzupełnianie poziomu witaminy C i E.  Jeżeli stosuje się preparaty multiwitaminowe to należy pamiętać o tym, że dawkowanie zawarte na ulotkach nie jest skierowane do sportowców, ale do potrzeb przeciętnej osoby, która chce zachować zdrowie.

Dla sportowców przeznaczone są witaminy, które zawierają więcej niż podstawowe dawki cennych składników. W diecie na przyrost masy mięśniowej najlepiej stosować naturalne witaminy zawarte w warzywach, owocach i w jajkach.

Mają ważną zaletę: nie szkodzą i można przy naturalnych witaminach stosować preparaty, które są rzeczywiście potrzebne do zwiększania masy mięśniowej. Dwie/ trzy godziny po śniadaniu należy spożyć białkowy napój. Białka serwatki i soi są łatwe do strawienia. Jeżeli akurat przebywa się poza domem można zjeść batonik białkowy – produkt jest dostępny w większości sklepów. Dodatkowo warto w tym czasie spożyć węglowodany złożone, choćby w postaci pieczywa, czy płatków owsianych. Przedpołudnie to idealny moment na pierwszą dawkę glutaminy,  która korzystnie ciała na przyrost mięśni.

Obiad powinien składać z dużej ilości białka i węglowodanów.

W diecie na przyrost masy mięśniowej ważne jest to, aby posiłek przed-treningowy spożyć na 60-90 minut przed rozpoczęciem treningu. Przed ćwiczeniami trzeba wypić dodatkowo białkowego szejka,  spożyć drugą dawkę glutaminy i dwa gramy BCAA oraz wziąć dwa gramy kreatyny z wodą.

Posiłek po treningu jest niesłychanie ważny.

Dobrze jest wypić wtedy sok owocowy, np.: pomarańczowy. W soku można rozpuścić jeden lub dwa gramy kreatyny. Kolację należy spożyć na pół godziny przed snem.

źródło: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/dieta-na-przyrost-masy-miesniowej/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *